Nautilus v perleti
Nautilus je a vždy byl jedinečnou kombinací nespoutaných ambicí a revolučního designu - výsledkem skutečně originálního myšlení "out of the box", které dokonale vystihuje filozofii značky Bowers & Wilkins.
Na oslavu 30. výročí této ikonické reprosoustavy vyrobila společnost Bowers & Wilkins jedinečný pár v dramatickém provedení Abalone Pearl. Perleť je samozřejmě perfektní barva pro 30. výročí - a je o to vhodnější, že je to také barva vnitřní schránky mořského měkkýše, který inspiroval název Nautilus.
To, že je Nautilus i 30 let po svém uvedení na trh stále vizuálně nejpoutavějším reproduktorem, svědčí o pozoruhodné a průkopnické vizi jak zakladatele společnosti Johna Bowerse, který projekt Nautilus krátce před svou smrtí inicioval, tak hlavního inženýra Laurence Dickieho, který tento odkaz nakonec naplnil.
Myšlenka projektu Nautilus byla jednoduchá, ale nesmírně náročná: "vyrobit reproduktor, který nezní jako reproduktor". Nautilus byl vybaven výjimečně širokým zadáním, neměl časová omezení a jen málo omezení týkajících se praktičnosti nebo nákladů a vznikl téměř jako koncepční automobil, který se stal skutečností, radikální pětiletý projekt, jehož cílem bylo prozkoumat, kolik negativních účinků reproduktorové skříně lze odstranit inovativním designem.
Výsledkem byl převrat v konstrukci reproduktorů, který zavedl do konstrukce reprosousatv koncept exponenciálně se zužující trubice. Trubice Nautilus později získala ocenění Queen's Award for Innovation a byla jen jedním z mnoha průlomových objevů vyvinutých pro projekt Nautilus, které následně ovlivnily všechny budoucí konstrukce výrobků společnosti. Vedle neméně pozoruhodného modelu 801, který si vybrali profesionálové z hudebního průmyslu po celém světě, byl Nautilus klíčovým prvkem při povýšení společnosti Bowers & Wilkins na přední světovou značku v oblasti audia.
O 30 let později je Nautilus stále konstruován stejným způsobem. Paradoxně pro společnost, která dovedla výrobu audiofilských reproduktorů k novým průmyslovým standardům automatizované přesnosti, je stavba páru Nautilus pečlivým ručním procesem. Samotná stavba jedné skříně reproduktoru trvá více než týden - a to ještě předtím, než přijde na řadu broušení, lakování nebo leštění každého kusu. Není divu, že poptávka po Nautilech po celou dobu jejich 30leté existence trvale převyšuje nabídku a čekací listina na nový model v současnosti trvá dva roky.
Nic v oblasti audia nevypadá ani nezní tak jako Nautilus, který dodnes zůstává ikonou radikálního myšlení a revolučního designu. Povrchová úprava Abalone Pearl páru k 30. výročí je ohromující oslavou jednoho z nejlegendárnějších reproduktorů, které kdy byly vytvořeny.
Dave Sheen, prezident značky Bowers & Wilkins, k 30. výročí uvedl:
"I když se Bowers & Wilkins zavázala rozvíjet budoucnost vysoce výkonného audia v celém našem produktovém portfoliu, Nautilus pro nás všechny zůstává nejdůležitější. Snadno sděluje vše, co je na Bowers & Wilkins výjimečné, a náš nekompromisní přístup k vytváření nejlépe znějících a nejkrásněji navržených audio produktů na světě."
Nautilus je k dispozici ve třech standardních barvách: Midnight Blue Metallic, Silver a Black. Společnost Bowers & Wilkins nabízí také službu zakázkové povrchové úpravy, která za příplatek sladí barvu výrobku s jakoukoli referencí, kterou si zákazník zvolí.